Hvordan får jeg gratis levering?
Vi tilbyder gratis levering for flg. lande: Sverige, Danmark og Holland, såfremt du shopper for DKK 750 eller mere. Når din indkøbskurv indeholder for DKK 750, så vil du kunne vælge muligheden for at få gratis levering med MyPackHome til Danmark og Holland samt MyPackCollect til Sverige.
Hvis du ikke shopper for DKK 750 eller mere, så har vi en fast forsendelsesomkostning på 48,43 kr. til din hjemmeadresse eller pakkeshop.
Hvor hurtigt kan jeg få min pakke?
Vi leverer de fleste pakker indenfor 2-5 arbejdsdage med Postnord. Vi sender ikke pakker i weekenden - alle ordre lavet lørdag eller søndag, vil blive sendt mandag (jo mindre der er tale om en helligdag).
Hvem leverer min ordre?
Vi benytter primært Postnord til at sende din ordre. Postnord leverer med sporing. Du skal selv være opmærksom på at spore din pakke med et trackingnummer, som vi sender på mail til dig, når pakken afsendes.
Hvilke lande sender I til?
Vi sender som udgangspunkt til hele EU, Norge, Storbritanien og Schweiz. Når du har valgt dine produkter og går til udcheckning, kan du se en lang liste over lande som vi leverer ordre til.
OBS: Ved køb til lande udenfor EU pålægges ofte ekstra omkostninger af de lokale toldmyndigheder, fx afgifter, moms, told og skatter. Disse omkostninger er alene kundens eget ansvar. Ved køb indenfor EU pålægges ikke toldafgifter, men momsen varierer fra EU land til EU land.
OBS: Der er forskellige regler for kategorisering af kosttilskud i de forskellige lande i EU og heraf forskelle i, hvorvidt man som privatperson lovligt må købe forskellige kosttilskud. Det er alene forbrugernes ansvar at undersøge, hvilke regler der gælder i det land, som forbrugeren ønsker varerne sendt til. Alle produkter købt på VITAVIVA.se eller VITAVIVA.com eller VITAVIVA.dk sendes fra Sverige og er underlagt svensk lovgivning om fødevarer/kosttilskud.
Hjælp - jeg har ikke modtaget min pakke?
Vi leverer som hovedregel indenfor 2-5 arbejdsdage. Hvis du ikke har modtaget din pakke, så anbefaler vi at du først selv tjekker, hvor den er i leveringsprocessen. Dette kan du gøre via det tracking-nummer, som du har fået på email, da din pakke blev afsendt. Gå derefter ind på www.postnord.se og søg på trackingnummeret.
Hvis du ikke kan finde information på Postnords’s website, så kontakt os på mail: viva@vitaviva.com eller via vores online chat, og vi hjælper dig hurtigst muligt.
Hvorfor kommer min pakke fra udlandet?
Vores firma og vores lager ligger i Sverige, Malmø. Herfra sender vi alle vores ordre, idet vi er en svensk virksomhed.
Jeg har ikke modtaget min ordre eller nogen ordrebekræftelse?
Hvis du ikke har modtaget en ordrebekræftelse på email inden for ca. 5-10 minutter fra betalingsprocessen, bedes du kontrollere dit spamfilter. Hvis du stadig ikke har fået nogen ordrebekræftelse, skriv venligst til os på viva@vitaviva.com.
Hvad hvis jeg gerne vil returnere en vare?
Ifølge gældende lovgivning har du som kunde 14 dages fortrydelsesret. Alle returvarer sendes for egen regning. Vi anbefaler, at du bruger en sporbar forsendelsesmetode, så du har bevis for, at pakken er sendt tilbage til vores lager i Malmø. Sverige. Læs venligst nærmere under afsnittet Reklamation/Returnering, hvor du finder proceduren for returnering samt oplysninger om returadresse.
Er det muligt at annullere eller ændre min ordre?
Når din ordre er afsendt, er det ikke længere muligt at annullere eller ændre ordren. Før afsendelsestidspunktet kan annullering eller ændringer i de fleste tilfælde ske ved at skrive til viva@vitaviva.com. Denne service er kun tilgængelig i kontortiden, som er mellem 9-15.
Hvorfor ændres beløbet efter, at jeg har valgt fragtland?
Beløbet kan ændre sig på grund af de forskellig momssatser i de forskellige lande, og derfor er beløbet ikke endeligt, før du har valgt fragtlandet ved check-ud.
Jeg har ikke taget kosttilskud før - hvor skal jeg starte?
Kosttilskud kan være en jungle og vi vil derfor gerne hjælpe dig så godt vi kan. Du kan klikke HER og læse om vores generelle anbefalinger, men da alle har forskellige behov og ønsker, tilbyder vi personlig rådgivning via vores online chat, som du finder nede i højre hjørne. Her sidder vi klar til at vejlede dig ud fra din livsstil og dine ønsker hverdage ml 9-16. Du kan også sende os en mail på viva@vitaviva.com.
Hvorfor er VITAVIVA anderledes and andre typiske kosttilskud brands?
Vores produkter er typisk af en højere dosis en mange andre kosttilskud på markedet - det er blandt andet det, der gør dem effektive. Dertil anvender vi mange naturlige planter, urter og grøntsager - både for at udnytte deres naturlige effekt, men også for at optimere optageligheden af vitamin-kombinationerne. Som svensk virksomhed, arbejder vi under Svensk og EU-lovgivning, hvorfor alle vores produkter følger de anbefalinger og love, som EFSA (European Food Safety Authorities) underlægger os.
Jeg syntes jeres priser er høje, hvorfor det?
Der er flere aspekter, som påvirker vores prissætning af vores produkter, hvis du skal sammenligne os med andre kosttilskudbrands. For det første anvender vi typisk højere doseringer, hvilket med nogle produkter betyder, at du skal tage mindre, for at få mere eller samme effekt. Dertil anvender vi mange planter, urter og grønt i vores produkter - og disse ingredienser er dyrere for os at anvende, end udelukkende syntetisk fremstillede ingredienser. Vores produkter er ofte komplekse sammensætninger af mange forskellige ingredienser, hvorfor prisen også afspejler dette - især når der indgår naturlige planter og urter. Det er vigtigt for os, at understrege, at en multivitaminpille er ikke bare en multivitaminpille. Der er rigtig stor forskel på sammensætningen, doseringen og optagelsen af tabletten. Hermed også stor forskel på, hvad din krop i sidste ende får ud af multivitaminen.
Er det sikkert at tage kosttilskud?
Det er vigtigt at købe kosttilskud af høj kvalitet. VITAVIVA har mere end 25 års erfaring i produktion og salg af kosttilskud. Vores producenter er alle GMP certificerede og vi tester produkterne i uafhængige laboratorier, for at sikre kvaliteten.
Kan jeg få for mange kosttilskud?
Det vil afhænge af kombinationen af kosttilskud og mængden af disse. Vi anbefaler, at du skriver til os på vores online chat eller på viva@vitaviva.com, hvor vi meget gerne rådgiver dig i forhold til dine personlige ønsker.
Må jeg kombinere det med min medicin?
Som udgangspunkt bør du altid rådføre dig med din læge, hvis du tager receptpligtig medicin og ønsker også at tage kosttilskud. Vi hverken kan eller må rådgive dig om eventuelle interaktioner - denne information skal du bede lægen om, som har udskrevet din receptpligtige medicin.
Der er meget A-vitamin i jeres produkter, kan man ikke få for meget af det?
Vi benytter os af A-vitamin i form af beta-carotene, hvilket er et forstadie til A-vitamin. Ifølge EFSA’s (European Food Safety Authority) er der ikke angivet en øvre grænse for indtagelse af beta-carotene. Derfor kan du trygt tage vores produkter, som indeholder høje doser af A-vitamin i beta-carotene form.
Hvad skal jeg tage hvis jeg er gravid?
Vi anbefaler vores VITAMAMA, samt Omega 3 fra fisk, når du er gravid. Vi anbefaler at du tager VITAMAMA 3 mdr før din graviditet, under din graviditet og også gerne når du ammer.
Hvornår er det bedst, at tage mine kosttilskud?
Det afhænger meget af hvilke kosttilskud du tager. Som udgangspunkt anbefaler vi at de fleste kosttilskud tages i forbindelse med et måltid og altid med vand. Der er dog enkelte tilskud, som er bedst på tom mave - fx Probiotika. Du finder anbefalingerne til hvert tilskud under beskrivelsen af produktet. Er du i tvivl kan du altid skrive til os på vores online chat eller viva@vitaviva.com
Jeg har svært ved at sove, hvad kan hjælpe?
Vi anbefaler altid at tage Magnesium, hvis du vil støtte din søvn. Det har en afslappende effekt på dine muskler og krop. Har du prøvet magnesium før uden den ønskede effekt, da kontakt os på vores chat eller via mail på viva@vitaviva.com for at få yderligere vejledning.
Hvor lang er holdbarheden på VITAVIVAs produkter?
Vores produkter har 2-3 års holdbarhed fra produktionsdatoen. Du finder holdbarheds-informationerne i bunden af hvert produkt. Produkterne kan sagtens indtages i op til 3 år fra produktionsdatoen, men doseringen daler over tid og vi ønsker at du får produkter med den angivne dosering.
Hvor kan jeg købe VITAVIVAs produkter?
Vores produkter forhandles udelukkende på vores webshop, hvorfor du ikke finder dem i diverse helsebutikker eller supermarkeder. Vi har valgt denne strategi, så vi bedst muligt kan vejlede omkring vores produkter og give dig den bedste oplevelse.
Hvordan kan jeg opdatere min profil?
Hvis du har lavet en profil på vores webshop i forbindelse med et køb, da kan du selv logge ind og ændre informationerne under “KONTO” i toppen af webshoppen. Hvis du ikke lykkedes med dette, da kontakt os på mail: viva@vitaviva.com og vi hjælper dig hurtigst muligt. Vi overholder naturligvis de gældende regler for behandling af personfølsomme oplysninger og Cookies. Læs mere her.
Jeg syntes i bruger meget plastik, hvorfor det?
Vi afvejer løbende, om der kan optimeres på emballage og klimaaftryk. For eksempel produceres vores emballage lige ved siden af selve produktionen af kosttilskud, så transport og Co2 udledning minimeres. Vi overvejer alternative emballager istedet for de genanvendelige plastikemballager, men har endnu ikke fundet den optimale løsning, når henses til såvel CO2 udledning som anden klimabelastning. Vores produkter er desuden underlagt strenge lovkrav om emballage for at sikre holdbarhed, herunder ingen UV stråling, lufttæthed mm.
Dog forstår vi og respekterer vigtigheden af dette område, hvorfor vi snarest håber at kunne tilbyde produkter i mere miljøvenlig emballage., herunder refill produkter. Vi takker for din feedback og tålmodighed med os på dette område.