Facebook Pixel

Handelsbetingelser/Abonnementsbetingelser

 

Legal notice Vitaviva AB. Alle rettigheder forbeholdes.

Alle produkter samt informationer på vitaviva.com inklusive online-chat er ikke beregnet til at erstatte lægelig rådgivning. Vitavivas produkter eller informationer er ikke beregnet til at diagnosticere, helbrede eller forebygge sygdommme. Vitaviva.com opfordrer til at søge lægelig rådgivning ved helbredsmæssige symptomer og at give lægen alle relevante informationer om brug af kosttilskud. Læs Handelsbetingelser.

Copyright

Samtlige varemærker og andet indhold, tekst såvel som grafik, der vises på denne hjemmeside, tilhører VITAVIVA eller tredje part. Det er ikke tilladt at anvende, downloade, kopiere og viderebringe dem på nogen måde uden forudgående skriftlig aftale med VITAVIVA.

Indholdet må ikke reproduceres, ændres, overføres, licenseres eller publiceres helt eller delvist på nogen som helst foranledning uden indhentet samtykke fra VITAVIVA

Forbehold 

Jævnfør gældende regler om mærkning er VITAVIVAs produkter mærket med oplysning om samtlige ingredienser, herunder tilsætningstoffer, som indgår i fødevaren på fremstillingstidspunktet, samt med oplysning om indhold af allergene ingredienser. Det er forbrugerens eget ansvar at orientere sig på varedeklarationen og VITAVIVA påtager sig ikke ansvar for allergener eller andre reaktioner af overfølsomhed.

VITAVIVA tager forbehold for fejl i priser, valutakurser eller andet indhold på hjemmesiden.  

Forbehold for fejl

VITAVIVA tager forbehold for fejl i priser, valutakurser, trykfejl, udsolgte varer samt andet indhold på hjemmesiden. 

Valutakurser og moms og eventuelle toldafgifter

Priser, moms og skatter bliver automatisk beregnet i euro (€), hvilket kan medføre svingende priser, når anden valuta end euro anvendes (valutakursen opdateres dagligt) samt afhængig af hvilket land pakken skal sendes til, da momsen varierer i de forskellige lande, som VITAVIVA sender til.

Det betyder, at den endelige pris først fremgår, når du har indtastet en forsendelsesadresse og har angivet leveringsmåde.

Der kommer ikke nogle toldafgifter på forsendelser indenfor EU, men som regel ved forsendelser udenfor EU. Det er købers eget ansvar at betale sådanne toldafgifter.

OBS: Der er forskellige regler for kategorisering af kosttilskud i de forskellige lande i EU og heraf forskelle i, hvorvidt man som privatperson lovligt må købe forskellige kosttilskud. Det er alene forbrugernes ansvar at undersøge, hvilke regler der gælder i det land, som forbrugeren ønsker varerne sendt til. Alle varer sendes fra Sverige og er i overensstemmelse med reglerne i Sverige.

Kontakt

VITAVIVA AB

Ystadsvägen 22

214 30 Malmö

viva@vitaviva.com 

tel +46  (0) 704 00 4565

kontakt: viva@vitaviva.com 

 

Bank:

Handelsbanken

BIC: HANDSESS

IBAN: SE12 6000 0000 0004 7049 1841

Fragtomkostninger

Prisen på fragt afhænger af, hvilket land forsendelsen skal sendes til og hvor meget pakken vejer. Den endelige fragtpris fremgår, når du har indtastet leveringsadresse samt valgt forsendelsesmetode. 

VITAVIVA tilbyder Fri fragt på forsendelser over DKK 499,- med DAO til Danmark eller over DKK 749,- med Postnord til Holland og Postnord MyPackCollect til Sverige.

Vitaviva har Postnord og DAO som forsendelsespartners på alle vores ordre til Danmark og dette inkluderer servicen Track & Trace, hvor du modtager et link pr. e-mail, så du kan følge din pakke fra afsendelse til modtagelse. Leveringstiden er ca 2-5 hverdage. Der tages forbehold for udsolgte varer.

Returvarer/uafhentede varer

Hvis De udøver Deres fortrydelsesret i denne aftale, refunderer vi alle betalinger modtaget fra Dem, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af Deres eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering eller omkostninger til returfragt, som følge af uafhentede varer eller såfremt Postnord ikke har kunnet aflevere varerne på den angivne adresse), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om Deres beslutning om at fortryde denne aftale.

Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som De benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre De udtrykkeligt har indvilget i noget andet eller det ikke kan lade sig gøre grundet betalingsudbyderens forhold. I disset tilfælde bedes De oplyse kontonummer, hvortil beløbet kan overføres. Der fratrækkes et returgebyr inden tilbagebetalingen, som dækker returfragten (med mindre, De har sendt pakken retur og selv betalt fragt)

OBS: De skal dog selv betale for fragten i forbindelse med selve returneringen af varerne. Hvis varerne er sendt retur pga (1) Postnord forgæves har forsøgt aflevering på den angivne forsendelsesadresse eller (2) varerne ikke er blevet afhentet hos Postnord pakkeafhentningssted indenfor fristen. 

OBS: Kunder er selv ansvarlig for at følge pakkens forsendelse, så info om evt leveringsforsøg eller levering til pakkeboks, når til kundens kendskab. 

Betaling

VITAVIVA anvender det eksterne betalingssystem STRIPE og BAMBORA/Worldline/Mollie Payment til betalinger med kreditkort. Vær opmærksom på, at betaling med kreditkort først bliver trukket fra din konto når varerne afsendes fra vores lager. Desuden kan der anvendes Mobilepay og Klarna. 

OBS: VITAVIVAs betalingssystem har integreret SCA i henhold til EU reglerne om sikker betaling ved online handel. Dette betyder, at kunder kan blive mødt med krav fra deres bank og to-trins identifikation og benyttelse af Nem-ID ved betaling på webshopppen.

Vi accepterer følgende betalingskort:
Visa
Visa Electron
Mastercard
PayPal
American Express
Diners

Vitaviva.com anvender den nyeste og mest sikre teknologi inden for internetbetalinger. Alle køb med kreditkort foregår gennem en sikker forbindelse og alle indtastede bank- og kortoplysninger bliver krypteret (kodet), når de afsendes. Det er kun den eksterne betalingsudbyder, der foretager pengeoverførslen, som kan se oplysningerne. Der lagres ingen oplysninger om dit betalingskort på VITAVIVAs server.

Betaling med Klarna (Køb nu betal senere)

I samarbejde med Klarna Bank AB (publ), Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, Sverige, tilbyder vi for de fleste lande betalingsmetoden Klarna PayLater. Betalingen foretages til Klarna. Yderligere oplysninger findes i Klarnas brugerbetingelser. Generelle oplysninger om Klarna finder du her. Dine personlige oplysninger bearbejdes i overensstemmelse med gældende databeskyttelseslovgivning og som beskrevet i Klarnas databeskyttelseserklæring.

 

Til vores engelske kunder (BREXIT)

Enkeltpersoner kan importere Kosttilskud til privat brug, men pga BREXIT pålægges køb fra EU yderligere afgifter og importtold af de britiske toldmyndigheder.  Sådanne yderligere afgifter og told er alene kundens ansvar og aldrig Vitavivas. 

 

Til vores norske kunder

Enkeltpersoner kan importere Kosttilskud til privat brug for op til en periode på 90 dage. Hvis dette overskrides kan produkter blive konfiskeret og destrueret af de norske toldmyndigheder. I et sådant tilfælde, er kunden stadig ansvarlig for den fulde ordre og vil blive opkrævet for det.

Hvis en kundes køb overstiger NOK 350, - inkl. forsendelse kan yderligere skatter påføres af de norske toldmyndigheder.  Sådanne yderligere afgifter og told er alene kundens ansvar og aldrig Vitavivas. 

Levering

Den estimerede leveringstid med DAO/Postnord til det meste af Europa er 2-5 hverdage, men til visse lande fx Grækenland, Spanien, Frankrig og Italien kan der gå op til 8 dage.

 

Gavekort

Gavekort er gyldige i 3 år fra udstedelsesdatoen. Gavekort kan ikke ombyttet til kontanter eller refunderes.

 

Abonnementsbetingelser – gældende fra oktober 2022

Abonnementsbetingelserne er kun gældende, hvis du har tegnet et abonnement hos VITAVIVA  omfattende et eller flere af VITAVIVA’s produkter.

Abonnementsbetingelserne supplerer VITAVIVA øvrige Handelsbetingelser. I tilfælde af uoverensstemmelse mellem Handelsbetingelserne og Abonnementsbetingelserne, har Abonnementsbetingelserne forrang.

Ændringer af Abonnementbetingelserne

VITAVIVA har til enhver tid ret til at ændre nærværende Abonnementsbetingelser. Væsentlige ændringer vil blive varslet til ikrafttræden med mindst en måneds varsel. Ikke væsentlige ændringer og ændringer til din fordel, kan dog gennemføres uden varsel.

Abonnementsforholdet

Når du opretter abonnement på et eller flere produkter, vil det fremgå af din ordrebekræftelse, at produktet/produkterne er oprettet på abonnement. Når produkter sættes i abonnement, vælger du selv med hvilken frekvens du vil have produktet/produkterne tilsendt. Det er muligt at vælge mellem en frekvens på 30, 60 eller 90 dage.

VITAVIVA sender herefter løbende produkterne til dig med den valgte frekvens indtil abonnementet opsiges eller ændres. Du kan selv foretage ændringer eller opsige dit abonnement under ’Min profil - subscriptions’ på VITAVIVA eller via det link, som du får i din ordrebekræftelse, da du tegnede abonnementet.

Ingen Binding

Der er ingen binding når du opretter produkter på abonnement hos VITAVIVA, og du kan opsige når som helst med 48 timers varsel forud for næste abonnementslevering. VITAVIVA vil løbende sende dig e-mails vedr. dit abonnement, dine abonnementsforsendelser og betaling. Du har selv ansvaret for at opdatere din e-mail adresse. Du skal være minimum 18 år for at oprette et abonnement. Vi forbeholder os ret til at afstå fra at handle med dig uden begrundelse.

Abonnementslevering

VITAVIVAs almindelig regler for fragtpris gælder også for abonnementer. Dvs du altid får gratis fragt på abonnementsleverancer til over 745,- DKK (kun med DAO til Danmark eller med Postnord til Holland og Sverige). Har du flere produkter på abonnement leveres disse med samme leveringsform og til samme leveringsadresse. Du vælger selv, hvilken leveringsform du ønsker at benytte ved første levering. Herefter forbeholder VITAVIVA sig ret til at ændre leveringsudbyder ved efterfølgende abonnementsleveringer, men altid til din oprindeligt valgte adresse.

Hvis du har to eller flere abonnementer, hvis fremtidige leveringer ligger i umiddelbar nærhed af hinanden, forbeholder VITAVIVA sig ret til at samle disse leveringer i én leverance.

Betaling af abonnement

For at oprette et eller flere produkter på abonnement kræves betaling via betalingskort. Når du opretter et eller flere produkter på abonnement accepterer du, at VITAVIVA automatisk og løbende må trække penge på det betalingskort, du har knyttet til abonnementet. Pengene trækkes hver gang VITAVIVA afsender abonnementsproduktet/produkterne til dig.

De almindelige kortholderregler, herunder hæftelsesregler, som du har indgået med kortudstederen finder også anvendelse, når du bruger dit betalingskort til abonnementskøb på vitaviva.com. Betalingen sker på samme måde som ved almindeligt kortkøb, hvor du selv indtaster dine betalingskortoplysninger.

Dine betalings- og kortoplysninger bliver gemt hos STRIPE, som er VITAVIVA’s PCI certificerede samarbejdspartner - og ikke VITAVIVA - som får adgang til dine kortoplysninger. Behandling af dine kortoplysninger er derfor alene en sag mellem dig og VITAVIVA’s PCI certificerede samarbejdspartner, selvom det sker via VITAVIVA’s webshop.

Manglende betaling

Du har selv ansvaret for at opdatere dine betalingsoplysninger, hvis dit betalingskort bliver spærret eller udløber. I tilfælde af at det ikke har været muligt for os at trække penge på dit kort, uanset om det skyldes forkerte kortoplysninger, manglende dækning på betalingskortet eller anden fejl, modtager du en meddelelse herom via e-mail. Såfremt du ikke har opdateret dine betalingsoplysninger rettidigt, vil du opleve at dine leveringer annulleres.

Opsigelse

Dine produkter på abonnement kan let og når som helst opsiges. Har du en kommende abonnementslevering indenfor de næste 48 timer, vil denne dog ikke kunne nå at annulleres, og din opsigelse kan først træde i kraft derefter.

Ændringer af dine oplysninger

Har du ændringer til dit abonnement, f.eks. adresseændringer, ændringer til frekvens eller lign. kan du ændre dette under ’Min profil. Det er dit eget ansvar at oplyse adresseændringer, da vi ikke automatisk får besked herom. Ændringer skal meddeles senest 48 timer før de skal træde i kraft.

Abonnementsrabat og prissætning

Som abonnent får du fast 15% rabat på normalprisen på de produkter, du vælger at sætte i abonnement.

Restordre/ udsolgte eller udgåede varer

VITAVIVA tager forbehold for udsolgte varer, selvom du har tegnet abonnement. Du kan opleve, at det/de produkt/er du har oprettet abonnement på er udsolgt, udgår af sortiment eller er i restordre. VITAVIVA vil i så fald kontakte dig herom.

Behandling af persondata vedr. abonnement

For at du kan indgå abonnementsaftale med VITAVIVA, har vi brug for følgende oplysninger:

  • Navn
  • Adresse
  • Telefonnummer
  • E-mail adresse
  • Oplysninger om dine køb
  • Kortoplysninger - ikke til VITAVIVA - men til VITAVIVA’s samarbejdspartner STRIPE payment solutions.
  •  

Vi behandler dine personoplysninger med det formål at kunne levere varerne til dig, og for at kunne behandle henvendelser vedrørende dit abonnement. Dine oplysninger vil desuden blive brugt til profilering for at få viden om dine produktpræferencer, så vi kan målrette vores markedsføring til dig. Behandlingen sker i henhold til reglerne i vores Persondatapolitk og i henhold til VITAVIVA’s øvrige handelsbetingelser. I disse dokumenter kan du læse mere om, hvordan dine oplysninger behandles, hvornår de slettes, og hvilke rettigheder du har som registreret.

 

Fortrolighedspolitik/Cookies

Ved at benytte hjemmesiden accepterer enhver bruger VITAVIVAs brug af cookies.

Vitaviva.com bruger alene dine kontaktoplysninger til at levere dine varer og til at kontakte dig vedrørende din ordre. Vi videregiver eller sælger aldrig dine kontaktoplysninger til tredjepart, undtaget hvis det påkræves ved lov. Vi gemmer alene dine kontaktoplysninger i Vitaviva.com’s database, hvor de til enhver tid bliver håndteret fortroligt.

Vitaviva.com anvender cookies til at huske dit foretrukne sprog, produktvisninger og dit kunde-ID, så du hurtigt kan logge ind og finde produkter næste gang, du besøger vitaviva.com.

Cookies er tekstfiler, der lagres på din egen computer og gør det nemmere for dig at færdes på internettet. Cookies husker fx dit brugernavn og dine adresseoplysninger på websteder, du før har benyttet, men cookies indeholder aldrig oplysninger om dit betalingskort eller dit password. Du kan til enhver tid slette lagrede cookies på din computer. 

Returnering/Reklamation

Har du problemer eller spørgsmål vedrørende din ordre, så kontakt os pr. e-mail på viva@vitaviva.com eller se punktet om returnering/reklamation.